Momogunology Forum

This site ( MOMOGUN FORUM) is for forum lovers eager to discuss anything positive on Momogun Ethnic and its people. Share with us on anything especially related to Momogun people positively.
 
IndeksPortalCalendarGalleryFAQPencarianAnggotaGroupPendaftaranLogin
Top posters
bushido
 
randagan
 
Admin
 
myki
 
Enuvung
 
paraivagas
 
nikhmedia
 
bon
 
Ferr
 
Randavi
 
Latest topics
Affiliates
free forum
Facebook
Follow us on Twitter
Momogunology Links

MOMOGUNOLOGY GROUP  

Momogunology Centre

Momogunology Blog

Randagan Extra Blog

The Rungus Times

Resipi Momogun

Momogun Chat Room


TAMU ONLINE TOKOU
Momogun Trade Union

 

MOMOGUN SANDAD
Rungus Education
Sabah's Last Frontier
Rungus People Blogspot

Sahabat Felda Forum
Mikakambai Forum

 

SABAH FORUM

I love Sabah Forum

Sabah Forumotion

Nunuk Ragang Forum

Sabah Forum

Kadazandusun Forum

 

NEWSLINK

New Sabah Times
Sabah Daily Express
The Borneo Post Online
Malaysia Kini
Berita Harian
Utusan Melayu

User Yang Sedang Online
Total 1 user online :: 0 Terdaftar, 0 Tersembunyi dan 1 Tamu

Tidak ada

User online terbanyak adalah 51 pada 14/11/2009, 8:28 pm
< class="" height="25"> Pencarian
 


 Display results as :
 
Rechercher Advanced Search
Perkenalkan diri.. jom
22/9/2008, 1:15 am by Admin
testing post

Comments: 60
Tulun kimaragang mantad KUS
24/6/2009, 4:49 pm by rumputt
Pertama sekali menorimakasi oku sid tuan admin sbb menuduk do lalan kumaa siti. Ong aso ih kesalaaan nah aeingin oku dot mogom-ogom poh siti...kaakalu ong waro poh tongo kuukupi hihihi!!! Very Happy

Comments: 2
Kakitangan Rasmi Momogunology Research Centre [MRC]
2/1/2009, 9:34 pm by bushido
Kepada pembaca yang terhornat,

Di sini pihak pengurusan Momogunology mengumumkan bahawa rakan rasmi dan tetap Momogunology baru 1 orang iaitu seperti senarai di bawah:

1. Ie. Randagan

Tugas-tugas tobpinai Randagan ialah dalam bidang:
- Kesusasteraan Kodori Momogun dan di bantu oleh saya
sendiri Ie. Bushido
- Kayu dan Herba Momogun


PERHATIAN:

kepada sesiapa yang berminat bergabung …

[ Full reading ]
Comments: 6
Sebuah seruan dari pendiri Momogunology
1/1/2009, 6:38 pm by bushido
Para pembaca yang terhormat,


Hari ini saya hendak meminta Anda untuk mendukung Momogunology dengan pelbagai sejarah lisan, boros momogun, tuturan, usuran, bvahul dan apa saja bentuk kesusasteraan momogun rungus.

Mungkin ini kedengarannya aneh mengapa Momogunology perlukan semua itu?

untuk pengetahuan anda, Momogunology ialah salah satu-satunya projek web paling populer dan paling banyak …


[ Full reading ]
Comments: 3
Kopivosian Tadau Kinosinaan
3/1/2009, 4:54 pm by bushido
Saya ingin ucapkan Happy Birthday kumaa tobpinai Randagan.

ndak lama lagi tu... 1 hari lagi sampai sudah tadau kinosinaan.

Comments: 5
Momogun Pitas
11/1/2009, 8:42 pm by pinsan
Bah mari lah bah kenal2 sama saya..orang momogun dari pitas juga bah ni.

Oh ya kpd tuan admin, saya ada meleetakan nama forum tuan di website saya seperti di signature saya tu.

Comments: 3
kopivosian rumikot kumaa momogun sandad
18/10/2008, 8:46 pm by Admin
kopivosian kumaa ahli momogun sandad...

selamat bergabung...

Comments: 3
Di sebalik kehidupan ini...
23/11/2008, 11:37 am by Admin
Saya masih ingat masa saya kecil. Keluarga saya besar dengan adik-beradik yang ramai. Makanan harian kami jarang sekali makan daging setiap hari sayur (pelbagai jenis sayur yg tiada dijual di pasar kerana terdiri daripada sayur tradisional yang hanya dapat diperolehi di hutan sahaja).

Dari pada rebung buluh sehinggalah kepada tivak polod, tomborua yang pahit, betik, jantung pisang dan …


[ Full reading ]
Comments: 5

Share | 
 

 Pantai Kelambu

Go down 
PengirimMessage
Admin
Admin
avatar

Jumlah posting : 145
Location : Momogun Planet
Registration date : 22.09.08

PostSubyek: Pantai Kelambu   14/3/2009, 12:59 am

Kembali Ke Atas Go down
Lihat profil user http://momogun.page.tl
Enuvung
Pinsan Haring


Jumlah posting : 75
Registration date : 16.10.08

PostSubyek: Re: Pantai Kelambu   23/3/2009, 10:58 am

Luas mata memandang.... sunset dia ni lagi cantikkk...
Kembali Ke Atas Go down
Lihat profil user
harnot
Tompinai


Jumlah posting : 22
Registration date : 29.10.08

PostSubyek: Re: Pantai Kelambu   28/3/2009, 9:58 pm

ni pantai kelambu ..yang ada pulau berdekatan bah kan? mad varo ot resort kira baru jugalah...dorng gelar bali sabah kah..
Kembali Ke Atas Go down
Lihat profil user
bon
Pinsan


Jumlah posting : 33
Age : 34
Location : mana2 sajalah...
Registration date : 16.04.09

PostSubyek: Re: Pantai Kelambu   16/4/2009, 6:07 pm

ha3...bila lagi ada bali sabah ni....eh....gambar d atas tu mcm bukan pantai kelambu sja....klu mau btl pantai klmbu kasi tunjuk la ba tu pulau...
Kembali Ke Atas Go down
Lihat profil user
harnot
Tompinai


Jumlah posting : 22
Registration date : 29.10.08

PostSubyek: Re: Pantai Kelambu   18/4/2009, 9:36 am

betul lah sia ckp tu kalau ada pulau yg boleh jalan kaki ja...sebelum sampai tu pulau, di sebalh kanan kan mcm ada satu resort, ada kwn sia ckp tu tempat private punya and member ja yg boleh masuk...ada apa apa info pasal ni tuan?
Kembali Ke Atas Go down
Lihat profil user
harnot
Tompinai


Jumlah posting : 22
Registration date : 29.10.08

PostSubyek: Re: Pantai Kelambu   20/4/2009, 11:48 am

sia dah dapat info dah..nama dia kudat riveria luxury villa resort,
www.kudatriveria.com
tapi, paling murah punbilik dia USD 540
..pandai betul org putih ni ambil peluang..guna keindahan kudat utk kaut keuntungan...:-)
Kembali Ke Atas Go down
Lihat profil user
Admin
Admin
avatar

Jumlah posting : 145
Location : Momogun Planet
Registration date : 22.09.08

PostSubyek: Re: Pantai Kelambu   21/4/2009, 2:45 am

sebab kita ndak pandai ambil kaut keuntungan bah tu he he
saya berharap pada masa akan datang atas usaha dari orang momogun rungus setiap pantai di kudat ada rumah panjang utk pelancongan...

majulah rungus utk negara
Kembali Ke Atas Go down
Lihat profil user http://momogun.page.tl
bon
Pinsan


Jumlah posting : 33
Age : 34
Location : mana2 sajalah...
Registration date : 16.04.09

PostSubyek: Re: Pantai Kelambu   13/5/2009, 9:33 pm

Admin wrote:
sebab kita ndak pandai ambil kaut keuntungan bah tu he he
saya berharap pada masa akan datang atas usaha dari orang momogun rungus setiap pantai di kudat ada rumah panjang utk pelancongan...

majulah rungus utk negara
ni la masalah ni...kita tidak tahu sebenarnya cara untuk memajukan bangsa...
bagi aku....nak majukan diri sendiri pun susah...pa lagi tuk bangsa.....
bukan kerana kita ni tak blh maju...tapi aku fikir ada sesetengah pendapat rakan aku tu betul.....kebolehan kita akan disekat habis2an....
Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil
Kembali Ke Atas Go down
Lihat profil user
bushido
Pinsan Haring


Jumlah posting : 415
Location : Kudat - KL
Registration date : 22.09.08

PostSubyek: Re: Pantai Kelambu   14/5/2009, 12:40 am

suvai ko mitatabang tokou ilzo pinsan....
Kembali Ke Atas Go down
Lihat profil user http://www.momogun.page.tl
bon
Pinsan


Jumlah posting : 33
Age : 34
Location : mana2 sajalah...
Registration date : 16.04.09

PostSubyek: Re: Pantai Kelambu   14/5/2009, 2:36 pm

bushido wrote:
suvai ko mitatabang tokou ilzo pinsan....
ba...mcm mna...kita perlukan jaringan kuat antara zon.....
Kembali Ke Atas Go down
Lihat profil user
bushido
Pinsan Haring


Jumlah posting : 415
Location : Kudat - KL
Registration date : 22.09.08

PostSubyek: Re: Pantai Kelambu   17/5/2009, 8:21 pm

ya... mesti mau ada pembekal dan ada peruncit..
kalau buka pakej pelancongan di sekitar sabah, maka kita kena buka kemudahan di tepi2 pantai sepertu jual2.. ada rumah panjang utk tinggal dan macam2 lagi
Kembali Ke Atas Go down
Lihat profil user http://www.momogun.page.tl
bon
Pinsan


Jumlah posting : 33
Age : 34
Location : mana2 sajalah...
Registration date : 16.04.09

PostSubyek: Re: Pantai Kelambu   22/5/2009, 12:53 pm

aku x tau mcm mna nak buka tu...
maksud aku...mau jumpa saipa, p mana berurusan, mau apa, mcm mna,,,,,semua la....

ada sesiapa yg tau ka....aku mau buka kedai runcit...
Kembali Ke Atas Go down
Lihat profil user
bushido
Pinsan Haring


Jumlah posting : 415
Location : Kudat - KL
Registration date : 22.09.08

PostSubyek: Re: Pantai Kelambu   22/5/2009, 9:07 pm

iti hal yaditi diti memang aso pokitudukan pinsan..
suvai ko mokituduk sid kondiri nu om elaan ogi. maksud ku okon ko mamakai dot pengetahuan semata-mata iti.. ino nga mamakai dot pongosipan sid kondiri atalahas ot pongitungan kondiri.

yadko it mitagad.. amu rumosi dot sampai amu kobulun mitagad yoti tu elaan dioti kuran om kuran ot gamaon sid hal momitagad. ong amu banal mongopud nga varo ot dalai ong dalai nga amu kosukup varo ot palavan, runti... ong ino nga amu mopud varo ot kasow ko guol [bvaau]..

topot ong ino nga aso... varo ot ritan dot Ondut...

jadi konsep dau miabal topot bidang dau mitanid. varo ot persamaan minsan po mako ogumu ot pitonidan.

ong it sangkaraja-karaja.. kuran ot gama di tokou manahak kountungan sid syarikat?? ong nakahari no dot kuran ot gama.... maka gamao no dikou it norotizan dikou dino sid usaha dot dang kingkakatan dot bisnes kondiri... miabal i ot konsep dau.
Kembali Ke Atas Go down
Lihat profil user http://www.momogun.page.tl
Randavi
Tompinai


Jumlah posting : 25
Age : 47
Location : Kungan Tavan
Registration date : 22.04.09

PostSubyek: Re: Pantai Kelambu   25/5/2009, 12:39 am

Okon ko dumahava oku... baiko momoros oku... lobi avantang ong dumuat po laid sid ulun do kopitiim, mamasa do buuk om internet... om mongitung ogi kondiri.

Ilo ma mutagad dilo... gagamaon do tinungkusan antadkodori. Antad topodok tokou po mining-ining no do Molohing kanangan ko mutagad. Memang varo piradan do vaza pagama... memang operlu ogumu ot sangu... topot lobi avantang ong varo tilaan laid tokudik ong tipangagama do nunu nopo.
Kembali Ke Atas Go down
Lihat profil user
harnot
Tompinai


Jumlah posting : 22
Registration date : 29.10.08

PostSubyek: Re: Pantai Kelambu   28/5/2009, 9:45 pm

doho dot pandangan tuan..mekongsi pegetahuan kah.., buat bisnes ni yadko marajal koh dot membasikal..anda boleh tanya orang lain macam mana naik basikal..macam mana teknik naik basikal..orang boleh tunjuk..ajar bagaimana teknik tetapi anda tidak akan pandai naik basikal jika anda tidak mencuba dan terus mencuba, belajar terus belajar sehingga anda pandai naik basikal..
..ong ingin koh dot ki tinan yadko eh arnold schwarzenegger mesti bekerja keras tumorining sid gym..berbulan bulan..mungkin bertahun kah..operlu ot kesabaran..operlu ot ketahana mental..motivasi..impian menggunung..om mad ogumu poh ot macam macam cabaran om selok belok...mirad eh pasal berjaya sid nunu nopo bidang terutama noh iti bidang bisnes kah..ok tuan,mana tau ong opakai ti ayat ti boh..
regards
Kembali Ke Atas Go down
Lihat profil user
bon
Pinsan


Jumlah posting : 33
Age : 34
Location : mana2 sajalah...
Registration date : 16.04.09

PostSubyek: Re: Pantai Kelambu   19/6/2009, 4:33 pm

tq dgn semua panduan itu....

randavi cakap mamasa book....

nunu ka song book ino?
Kembali Ke Atas Go down
Lihat profil user
Sponsored content




PostSubyek: Re: Pantai Kelambu   

Kembali Ke Atas Go down
 
Pantai Kelambu
Kembali Ke Atas 
Halaman 1 dari 1

Permissions in this forum:Anda tidak dapat menjawab topik
Momogunology Forum  :: Ruangan Bantuan :: Promosi Pelancongan-
Navigasi: